گل آفتاب گردان
 
معرفی انواع گل
شرح انواع گل
 
 

گل آفتابگردان یا گلهور (Helianthus annus)

گیاهی یک‌ساله و پررشد با ساقه منشعب یا غیرمنشعب و مرتفع می‌باشد. گلها به قطر ۳۰-۲۵ سانتیمتر و بصورت کم‌پر و پرپر بوده، گلچه‌های شعاعی در رنگ‌های زرد، قرمز و به ندرت بنفش و گلچه‌های مرکزی در رنگ‌های زرد، قهوه‌ا‌ی یا ارغوانی مشاهده می‌شود. این گیاه برای کاشت در حاشیه، گلدان و نیز به عنوان گل بریدنی به‌کار می‌رود. روز بلند اختیاری است و با کشت بذر در بهار، در تابستان به گل می‌رود. نیاز به نور کامل دارد. به سرما مقاوم است اما برای گلدهی خوب به تابستان‌های گرم و طولانی نیاز دارد. بنابراین شبیه گیاهان حساس به سرما با آن رفتار می‌شود. ریشه این گیاه عمیق است و خاک آن باید خوب شخم زده شود. خشکی خاک را به خوبی تحمل می‌کند نیاز به خاک مرطوب ولی با زهکشی خوب دارد. بذر آن در اواخر زمستان در شاسی سرد و یا در بهار در محل اصلی کشت می‌شود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ارسال شده در تاریخ : جمعه 17 آذر 1391برچسب:, :: 12:45 :: توسط : علی مصطفی زاده

درباره وبلاگ
با عرض سلام وخسته نباشید خدمت شما دوستان عزیز من دانش آموزسوم دبیرستان در رشته ی گلکاری حومه ی مهاباد هستم واین وبلاگ را جهت یاد گیری شما دوستان در مورد گلها طراحی کردم و خواهشمندم که با نظراتتون من را یاری فرمایید.باتشکر
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان معرفی انواع گل و آدرس golkari-ma.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 14
بازدید دیروز : 38
بازدید هفته : 52
بازدید ماه : 88
بازدید کل : 2722
تعداد مطالب : 44
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1